سایر اخبار / سایر شرکت ها
پنجشنبه   ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۹۴۶
تعداد بازدید: ۹۰۰

ادامه توقف ساخت برج‌های دوقلوی خرم آباد در سال رشد تولید

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر، ضمن تبیین مساله پروژه برج‌های کیو، توقف و رکود کامل طرح ساخت این برج‌ها را در تضاد با شعار سال گذشته و امسال مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» دانست و از مسئولین استانی و نمایندگان افکار عمومی برای حل منطقی این مشکل کمک خواست.

ادامه توقف ساخت برج‌های دوقلوی خرم آباد در سال رشد تولید


به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، مهندس حسین زاهدی در نشست خبری ۷ اردیبهشت که در محل پروژه متوقف شده برج‌های کیو برگزار شد به خبرنگاران رسانه‌های استانی گفت: گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر از شرکت‌های وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است که سود و منفعت تمام عملیات‌های عمرانی این گروه مهندسی، مستقیم به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تعلق دارد، لذا باید در مورد هر تصمیم و اقدام خود در پروژه‌های سرمایه گذاری پاسخگو باشد.


وی افزود: در ادوار گذشته مدیریتی و از سال ۱۳۹۳ سازمان اقتصادی کوثر به نمایندگی معین کوثر با هدف تولید ثروت و منفعت با مشارکت شهرداری خرم آباد بوده است؛ لذا در قرارداد اولیه، برج ۱۱ طبقه تعریف شد که پس از مدتی و با اصرار مسئولین وقت استان ابتدا به ۱۹و در نهایت به ۳۰ طبقه تبدیل شد. این درحالی است که رسالت اولیه بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر، خدمت رسانی و حل مشکلات جامعه هدف خویش می‌باشد و به واسطه این رسالت، از مال سازی و لاکچری سازی منع شده است.

زاهدی با اظهار ناخرسندی از تغییر طرح اولیه برج تا عدد ۳۰ طبقه، گفت: ساخت برج سی طبقه نه تنها نمی‌تواند نماد پیشرفت و آبادانی استان لرستان باشد بلکه باعث بروز معضلات اجتماعی و اقتصادی می‌شود و اثر منفی بر قیمت مسکن در منطقه خواهد داشت که این امر در تناقض با خط و مشی مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید است.


مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در ادامه افزود: این موضوع با بافت فرهنگی و اجتماعی خرم اباد تناقض دارد چرا که سمبل این منطقه، فرهنگ اصیل این زابوم است و تاریخ بلندی که در قلعه فلک الافلاک جلوه دارد و یا طبیعت بکر و آبشار‌های چشم نوازی که که در سبک خود منحصر بفرد است؛ لذا آنچه که باید اجرا شود باید با اصالت و هویت فرهنگی لرستان سنخیت داشته باشد و هویت معماری منطقه را دچار انحراف نکند.

وی با بیان اینکه خطاب اصلی من به شهرداری و شورای شهر خرم آباد است، تصریح کرد: به جهت احترام به امر نماینده محترم، ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز خرم آباد برای ادامه ساخت پروژه یادشده و با مساعدت از استانداری و دادستانی و بازرسی استان، پیشنهاد ادامه پروژه را از مهرماه سال قبل بر اساس مطالعات، امکان سنجی و با پیوست‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی متناسب با بافت بومی خرم آباد به شهرداری دادیم، اما تا به امروز هیچ پاسخی از سمت شهرداری خرم آباد ارائه نشده و بلکه بصورت شفاهی مصر به ادامه پروژه با تعداد طبقات سی طبقه هستند. این امر نشان دهنده عدم تمایل به تغییر در نگرش غلط و اصرار بر انجام تصمیم اشتباه است.

زاهدی خاطر نشان کرد: بر اساس موافقت نامه ایی که بهمن ماه سال گذشته با حضور معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، استاندار لرستان، معاون عمرانی استانداری، نماینده مردم خرم آباد و شهردار وقت صورت گرفت، مقرر شد یک هیات کارشناسی سه نفره با توافق طرفین تشکیل شود تا نسبت به تعیین سهم معین کوثر در پروژه اقدام شود که ما به ازای سهم سازمان اقتصادی کوثر، شهرداری بصورت نقد یا تهاتر و یا املاک نسبت به تملک کل پروژه اقدام نماید و منافع این امر در استان لرستان در راستای اهداف ارزش آفرین سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید صرف شود. اما متاسفانه تاکنون به علت عدم همکاری مناسب شهرداری خرم آباد این هیات کارشناسی تشکیل نشده است.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در ادامه با انتقاد از عدم همکاری و تعامل منطقی برخی مسئولان استانی لرستان و شهرستان خرم آباد متذکر شد: متاسفانه در چند سال اخیر و با سهم خواهی و سنگ اندازی برخی افراد حقیقی و حقوقی و ذی نفوذ در استان، پروژه برج‌های کیو خرم آباد به پرونده‌ای غیرمنطقی و سیاسی تبدیل شده و در نتیجه شاهد توقف کامل ساخت برج‌های کیو هستیم.

زاهدی تاکید کرد: مسئولان استانی و مدیران محلی باید تسهیل کننده و تسریع کننده و رافع مشکلات حقوقی و اجرایی این پروژه باشند چرا که منفعت و سودی که می‌توانست به جامعه هدف بنیاد شهید و مردم خرم آباد برسد، بیهوده و بی جهت راکد مانده و دچار فرسایش و مشمول مرور زمان شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری مستمر مدیران هلدینگ معین کوثر برای رفع موانع و حل پرونده سازی‌ها درباره برج‌های کیو گرهی نگشوده است، تصریح کرد: من به عنوان نماینده سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید انقلاب اسلامی به اهالی رسانه و مسئولان استانی و مدیران محلی شهرخرم آباد این قول و بشارت را می‌دهم که اولاً سرمایه‌های ساخت این پروژه از استان لرستان خارج نمی‌شود و دوماً می‌تواند به عنوان به عنوان یک فرصت، زمینه‌های لازم را برای اشتغالزایی و کارآفرینی در استان کم برخوردار لرستان فراهم سازد.

این فعال حوزه مهندسی و عمران در پایان، وظیفه اصلی این نهاد انقلابی را رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم دانست و گفت: صمیمانه از نمایندگان مردم خرم آباد در مجلس، مسئولان بخش قضایی استان، مدیران بخش‌های حاکمیتی و اجرایی استان لرستان و شهرستان خرم آباد خواستاریم تا با تشریک مساعی و با هدف تولید سرمایه و کار برای اهالی این شهر در سال مهار تورم و رشد تولید، جهت تعیین تکلیف پروژه برج‌های دوقلوی خرم آباد، همکاری و مساعدت را با سازمان اقتصادی کوثر مبذول فرمایند.

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار