سایر اخبار / سایر شرکت ها
چهارشنبه   ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۹۶۹
تعداد بازدید: ۸۹۵
دکتر فخاری در آیین افتتاحیه پردیس جمکو:

«جمکو» باید بِرند فرامنطقه‌ای و جهانی شود

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر امروز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲، در آئین افتتاحیه پردیس شرکت جمکو، عنوان این شرکت را با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های مجموعه، مستعد تبدیل شدن به برندی فرامنطقه‌ای و جهانی توصیف کرد.

«جمکو» باید بِرند فرامنطقه‌ای و جهانی شود

 

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دکتر ناصر فخاری امروز چهارشنبه 3 خرداد 1402، در آئین افتتاحیه پردیس شرکت جمکو با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: کلام امام راحل(ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد به این امر اشاره دارد که اراده و مشیّت الهی است که باعث پیروزی و موفقیت می شود چرا که رزمندگان اسلام عاری از منیّت و خودخواهی و قدرت طلبی بودند.


مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر افزود: اگر مقام معظم رهبری می فرمایند که خدای سال 60 همان خدای سال 1400 و امسال است، یعنی اینکه توکّل و اخلاص مسئولان و رزمندگان در آن دهه باعث توفیق الهی می شد و اگر امروز هم چنین توکّل و اخلاصی باشد باز مشمول مدد الهی خواهیم شد. لذا امروزه سازمان اقتصادی کوثر و شرکت جمکو اگر موفقیتی حاصل می کند باید منشاء این موفقیت را کار و توفیق الهی دانست.

 

«جمکو» باید بِرند فرامنطقه‌ای و جهانی شود


فخاری در ادامه، تنوع محصول و کیفیت تولیدات را دو ویژگی بارز شرکت جمکو برشمرد و گفت: گام اول مجموعه جمکو جذب صاحبان سرمایه و ارتقای سطح دانش و فناوری بواسطه نزدیکی به مرکز و بخش های دانشگاهی،افتتاح پردیس جمکوی تهران است. به امید خدا، گام دوم توسعه پردیس جمکو را در آینده در استان خوزستان شاهد خواهیم بود.


مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان ویژگی های کلام معصوم مبنی بر اینکه «خدا رحمت کند کسی را که اگر کاری می کند آن را درست و متقن به جا می آورد» تصریح کرد: کار محکم و خوب 3 پایه اصلی دارد؛ اول تأمین رضایت نیروی کار و کارگر، دوم کارفرمایی که درست سیاستگذاری و سرمایه گذاری می کند و سوم کاربست علم و دانش و فناوری در فعالیت تولیدی است که اگر این سه اصل نباشد در دنیای رقابت های جهانی بازخواهیم ماند.


نائب رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر با بیان ضرورت کسب توفیقات افزون تر جمکو، تشریح کرد: محصولات جمکو باید با رقابت پذیری و هدفگذاری حضور موثر در بازارهای صادراتی تولید شوند و رقابت پذیری زمانی محقق می شود که پروژه های توسعه بر پایه مبانی تحقیقاتی و بررسی های موشکافانه اقتصادی (R&D) استوار باشد. با این ویژگی ها می توان انتظار داشت که نام جمکو به یک برند فرامنطقه ای و بلکه جهانی تبدیل شود.


وی تاکید کرد: الگوی اقتصادی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران، الگوی مبتنی بر اقتصاد جهادی است. کسانی که با الگوبرداری از اقتصاد غربی انتظار دارند که ایران، آمریکای دوم و یا ژاپن دوم بشود بدانند که این کشور این همه شهید نداده است که از الگوی استثماری آمریکایی تقلید و پیروی کند.


مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که شرکت جمکو الگوی موفقی برای دیگر شرکت های تابعه سازمان شود و همچنین سازمان اقتصادی کوثر هم الگوی موفقی برای رشد و توسعه دیگر سازمان اقتصادی کشور گردد.


الکتروموتور؛ از وابستگی تا خودکفایی


در بخش دیگری از این مراسم، مهندس مهدی قندهاری مدیرعامل هلدینگ توسعه صنعت کوثر صبا، راه اندازی پردیس جمکو تهران را فرصت خوبی برای توسعه تولیدات دانست و گفت: در تعریف رشد شرکت های اقتصادی 6 مرحله را تبیین کرده اند که شرکت جمکو در واقع در مرحله پنجم رشد اقتصادی قرار دارد.

 

«جمکو» باید بِرند فرامنطقه‌ای و جهانی شود


وی در ادامه افزود: بلوغ کامل یک شرکت وقتی حاصل می شود که علاوه بر هماهنگی و همکاری درون سازمانی، با شرکت ها و سازمان های دیگر نیز در تعامل مستمر برقرار باشد.


قندهاری گفت: دوری شرکت جمکو از پایتخت باعث بروز برخی از محدودیت ها می شد که با افتتاح پردیس تهران، می توان حضور در نمایشگاه های تخصصی، ارتباط با تولیدکنندگان و بازرگانان و تعامل با دانشگاه ها را بیشتر انتظار داشت. همچنین در جذب سرباز فناور نیز بهتر و پررنگ تر می توان عمل کرد.

 

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنعت کوثر صبا در پایان افزود: در گذشته و حتی امروزه بسیاری از الکتروموتورهای الکتریکی از بازارهای خارجی تهیه و وارد می شده که این امر ارز بسیار بالایی را از کشور خارج می کند اما با توسعه روزافزون تولیدات جمکو می توان از میزان وابستگی بخش های مختلف به تولیدات مشابه خارجی کاست.

 

پردیس جمکو، بستر توسعه علمی و فنی الکتروموتور


در این مراسم همچنین مهندس محمد رستمی مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) با تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: موضوع اصلی راه اندازی پردیس جمکو در تهران ایجاد فضایی برای توسعه و تحقیق (R&D)، تولید و ارتباط بیشتر با مراکز علمی، فنی و دانشگاهی پایتخت است.

 

«جمکو» باید بِرند فرامنطقه‌ای و جهانی شود


وی افزود: جلوگیری از تولید الکتروموتورهای الکتریکی با راندمان پایین به تازگی در دستور کار دولت قرار گرفته است. اما خوشبختانه تولیدات جمکو چه در الکتروموتورهای توان بالا و چه در الکتروموتورهای با توان پایین از راندمان بالایی برخوردار است که این امتیاز خوبی برای مجموعه محسوب می شود.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار