صفحه نخست / عمومی
شنبه   ۰۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۵۰
تعداد بازدید: ۳۵۲۳

"معین کوثر" برای آبادانی

پروژه نجم به متراژ ۳۰۰۰۰ متر در در منطقه فدائیان اسلام مشهد واقع شده و طی مطالعات فشرده‌ای بعد از ارزیابی های کارشناسان و مشاوران متخصص تصمیم گرفته شد که به ساخت مجتمع مسکونی با زیربناهایی متفاوت که نسبت به حریم شهری شهر مشهد مقدس قابل تعریف باشد اختصاص پیدا کند.

مهندس حسین زاهدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر با حضور در محل پروژه نجم، طی گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر تشریح کرد: دکتر فخاری راهبرد موثری با نام اقتصاد رهنما را برای عامه فعالیت های اقتصادی سازمان تعریف و ابلاغ کرد که یکی از مولفه های آن مولدسازی به شمار می آید. این شاخصه به فعال سازی اموال بلااستفاده و دارایی های راکد دلالت دارد.

وی افزود: بر این اساس با توجه به ماموریت معین کوثر بخش عمده رسالت مولدسازی در سازمان به هلدینگ سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر سپرده شده است.

 

 

مدیرعامل معین کوثر همچنین با توجه به اولویت بندی صورت گرفته در انتخاب زمین در استان ها و شهرهای مختلف بیان کرد: زمین‌هایی که دارای معضلات اجتماعی بوده و باعث شکایت و گله‌ی شهروندان آن دیار شده بود در اولویت انتخاب قرار گرفته اند. پس در کنار نگاه اقتصادی مسائل اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این موارد؛ زمینی بود که پس از دو دهه بلاتکلیفی به یک ملک مخروبه‌ تبدیل شده بود که اثرات اجتماعی و منظر شهری را هم به مخاطره انداخته و باعث گلایه شهروندان بود.

مهندس حسین زاهدی همچنین در توضیح بیشتر این پروژه تبیین کرد: این پروژه به متراژ ۳۰۰۰۰ متر در در منطقه فدائیان اسلام مشهد واقع شده و طی مطالعات فشرده‌ای بعد از ارزیابی های کارشناسان و مشاوران متخصص تصمیم گرفته شد که به ساخت مجتمع مسکونی با زیربناهایی متفاوت که نسبت به حریم شهری شهر مشهد مقدس قابل تعریف باشد اختصاص پیدا کند.

مهندس حسین زاهدی بیان کرد: پس از طراحی و کارهای ابتدایی، مصوبات لازم جهت تغییر کاربری و تفکیک این ملک را از شهرداری دریافت کردیم لذا اواخر سال 1401 و با حضور معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران آقای دکتر قاضی زاده هاشمی و به همراه آقای دکتر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر کلنگ شروع پروژه با تعریف فعالیت‌ها و خدمات فنی مهندسی بر زمین نواخته شد.

وی در ادامه این گفتگو افزود: بعد از مراسم کلنگ زنی فاز خدمات طراحی فنی و مهندسی شروع و تا به امروز که این پروژه به یک کارگاه فعال در سطح شهر مشهد تبدیل شده است. بر این اساس نجم به عنوان یک کلان پروژه طبیعتا تاثیرات بسزایی در بافت اقتصادی و اجتماعی منطقه خواهد گذاشت، فراموش نکنیم زمینی که در دو دهه گذشته بلا استفاده، متروک، با دیوارهای در حال ریزش محصور شده و معضلات اجتماعی به بار آورده بود دارد در آبادانی کل منطقه اثر جدی می گذارد به نحوی که حتی در اقتصاد و نحوه‌ی ارزش‌گذاری بر روی زمین‌های اطراف این منطقه اثر مثبت گذاشته است.

وی همچنین افزود: برای آنکه بتوانیم پروژه نجم را مولد و به بهره‌برداری برسانیم طی برنامه‌ریزی و رایزنی های صورت گرفته با مقامات استانی و شهری شهر مشهد تصمیم گرفتیم که در قالب ماده‌ی صد و یک شهرداری‌ها این پروژه را تبدیل به زمین‌هایی با متراژهای مختلف در قالب ساختمان های میان مرتبه تبدیل کنیم تا با تولید مسکن باکیفیت در راستای حل مشکل مسکن که یکی از دغدغه‌های امروز جامعه‌ی ما هست بتوانیم کمک و همراهی با دولت داشته باشیم .

وی در ادامه شرح داد: پروژه نجم به 64 قطعه زمین در متراژهای 250 تا 700 متر تبدیل شد. با این حساب، تراکم اشغال 60 تا 70 درصد در قالب مجتمع‌های میان مرتبه با تعداد واحدهای دوازده تا بیست و چهار واحد رقم خورد.

مهندس زاهدی در پایان با اشاره به وجود کارگاه فعال عمرانی این شرکت در منطقه‌ی هفت مشهد عنوان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همچنین منابعی که در اختیار سازمان اقتصادی کوثر است بتوانیم هرچه زودتر این پروژه را به نتیجه برسانیم که عواید این پروژه در راستای خدمت رسانی به جامعه‌ی هدف صرف شود.
 
 
آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار