اخبار سازمان / گزارش ویژه
پنجشنبه   ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۵۵۰
تعداد بازدید: ۴۵۹۶
بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پروژه در حال تکمیل مرکز فرآوری و تولید فرآورده‌های غذایی زربال
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر امروز پنجشنبه  ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، سید امیر قاضی هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پروژه در حال تکمیل مرکز فرآوری و تولید فرآورده‌های غذایی زربال بازدید کرد.
 
در این بازدید، حجت الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، ناصر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر و برخی مدیران ارشد سازمان و گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر نیز حضور داشتند.
 
همچنین مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال درباره بخش های مختلف در حال تکمیل این پروژه توضیحاتی ارایه کرد. 

در کنار کشتارگاه احداث شده، پروژه تولید فرآورده‌های غذایی زربال در راستای تکمیل زنجیره تأمین و ایجاد ارزش افزوده در سرمایه‌های خانواده معزز شهدا در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

عملیات اجرایی ساخت کشتارگاه مرغ A+ و تجهیز سالن‌های قطعه بندی و فرآورده‌های گوشتی آن توسط شرکت مرغ اجداد زربال وابسته گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در راستای تأمین امنیت غذایی و توسعه زنجیره تولید گوشت مرغ، از پاییز ۱۳۹۹ آغاز شد.

این کشتارگاه دارای بالاترین سطح گرید بهداشتی در ایران که با ظرفیت کشتار ۶۰۰۰ قطعه مرغ در ساعت در آینده‌ای نزدیک فعالیت خواهد کرد. تا به امروز شرکت توانسته سالن کشتارگاه و قطعه بندی آن را برای انجام تست‌های تولیدی آماده کند. پس از این دوره آزمایشی، سالن فرآورده‌های گوشتی و محوطه سازی آماده بهره برداری خواهد بود.

با توجه به ایفای نقش عمده و اثربخش سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در عرصه بنیادی گوشت مرغ کشور و در راستای امیدافزایی به جامعه در جنگ اقتصادی، پروژه کشتارگاه مرغ A+ شرکت مرغ اجداد زربال با مساحتی بالغ بر ۲ هکتار و میزان اشتغال ۱۶۰ نفر به طور مستقیم که عمدتاً از جامعه ایثارگری هستند، در آینده شرایط را برای توسعه زنجیره تولید و تأمین گوشت سالم مرغ کشور فراهم می‌کند.

تلاش سازمان اقتصادی کوثر بر این بوده که پروژه کشتارگاه در منطقه‌ای سازگار با شرایط تولید و همچنین کمتر توسعه یافته ایجاد و راه اندازی شود که خوشبختانه، بخش چمستان شهرستان نور در کیلومتر دوازده جاده آمل این ظرفیت را دارا بود و طرح کشتارگاه در آن زیرسازی و بنا شد.

شرکت مرغ اجداد زربال دارای ظرفیت تولید ۱۰ میلیون قطعه مرغ مادر بوده که حدود ۷۰ درصد مرغ مادر کشور را تولید می‌کند. این شرکت برنامه تولید ۵۰ میلیون جوجه گوشتی، ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰۰ هزار تن دان را دارد که از جمله بزرگ‌ترین و کامل‌ترین زنجیره گوشت مرغ در کشور به حساب می‌آید.
 
انتهای پیام/ 
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار